SPECIALŪS REIKALAVIMAI NAUJOSIOS AKMENĖS KAIMIŠKOSIOS SENIŪNIJOS SOCIALINIO DARBO ORGANIZATORIAUS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
Darbuotojas, einantis Seniūnijos socialinio darbo organizatoriaus pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį socialinio darbo išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštąjį koleginį socialinio darbo išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą;
turėti ne mažesnę kaip 1 metų patirtį socialinio darbo srityje;
turėti teorinių socialinio darbo žinių apie Lietuvos socialinės apsaugos sistemą, socialinės apsaugos sritį reglamentuojančius teisės aktus, žmogaus teises, Europos Sąjungos šalių socialinės paramos sistemas;
suprasti kaip funkcionuoja visuomenė ir kaip joje funkcionuoja individas, turi gebėti tiksliai vertinti žmogaus socialinę situaciją, veiksmingai bendrauti su asmeniu ir jo aplinka, efektyviai organizuoti žmogiškuosius, finansinius bei kitus galimus išteklius, organizuoti socialinį darbą ir socialinių paslaugų teikimą;
mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis;
turėti vairuotojo pažymėjimą, vairavimo įgūdžių.
NAUJOSIOS AKMENĖS KAIMIŠKOSIOS SENIŪNIJOS SOCIALINIO DARBO ORGANIZATORIAUS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
Seniūnijos socialinio darbo organizatoriaus pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją apie Seniūnijos teritorijoje gyvenančius asmenis, kuriems reikalinga socialinė parama: vienišus senelius, neįgaliuosius, daugiavaikes šeimas, šeimas, globojančias vaikus, problemines šeimas, rizikos grupės asmenis (benamius, narkomanus, alkoholikus ir kt.), šeimas, auginančias specialiųjų poreikių vaikus ir kt. asmenis;
lankosi neįgalių dėl senatvės ar ligos asmenų šeimose, daugiavaikėse ir probleminėse šeimose, šeimose, auginančiose specialiųjų poreikių vaikus ir kitų socialinės paramos reikalingų asmenų šeimose, siūlo būdus klientų socialinėms problemoms spręsti;
pagal Akmenės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus, Vaiko teisių apsaugos skyriaus ir kt. institucijų poreikius tiria socialinės paramos reikalaujančių Seniūnijos gyventojų buitines gyvenimo sąlygas ir atlieka socialinės padėties įvertinimą;
bendradarbiauja su Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriumi ir Vaiko teisių apsaugos skyriumi, ikimokyklinio ugdymo įstaigomis, mokyklomis, pirminės sveikatos priežiūros įstaigomis, Darbo birža, Psichikos sveikatos centru, Policijos komisariatu, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kt. institucijomis socialinės paramos teikimo Seniūnijos gyventojams klausimais;
dirba prevencinį darbą su Seniūnijos teritorijoje gyvenančiais rizikos grupės asmenimis
vaikais ir suaugusiais;
lankosi Seniūnijos teritorijoje gyvenančių vaikų globėjų šeimose, domisi globojamų vaikų gyvenimo sąlygomis, iškilusiomis problemomis ir pan.;
sprendžia vaikų iš socialiai remtinų šeimų atrankos ir dokumentacijos tvarkymo klausimus, vykstant į vaikų vasaros poilsio stovyklas, laikinai įdarbinant vaikus vasaros laikotarpiu ir pan.;
atsižvelgiant į šeimos socialinę padėtį, teikia pasiūlymus dėl vaikų nemokamo maitinimo mokymo įstaigose, esant reikalui padeda šeimai susitvarkyti reikiamus dokumentus;
padeda ugdymo institucijoms spręsti nepilnamečių mokyklos nelankymo problemas;
ruošia ir teikia Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriui šeimų, kurių vaikams nustatyta laikinoji globa, įvertinimą, svarstant laikinosios globos planų peržiūras, teikiant ieškinius teismui dėl neterminuoto tėvų valdžios asmenims ribojimo, vaikų atskyrimo nuo tėvų, nuolatinės globos vaikams nustatymo ir pan.;
renka ir analizuoja informaciją apie Seniūnijos gyventojų poreikius socialinių paslaugų namuose teikimui;
lankosi Seniūnijos gyventojų namuose, įvertina individualius asmens poreikius pagalbai namuose pagal asmens savarankiškumo įvertinimo metodiką, rengia ir pildo reikiamus dokumentus;
analizuoja teikiamų pagalbos namuose paslaugų kokybę, prognozuoja jų poreikį;
teikia pasiūlymus Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui, Socialinių paslaugų namams, Vaiko teisių apsaugos skyriui dėl socialinių paslaugų sistemos plėtros, paslaugų kokybės gerinimo, teikia duomenis socialinės paramos programų rengimui;
reguliariai tiria neįgalių Seniūnijos gyventojų poreikius būsto ir aplinkos pritaikymui, ruošia dokumentus būsto ir aplinkos pritaikymui neįgaliųjų poreikiams ir pateikia juos Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui;
asmenims pageidaujant, ruošia dokumentus dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo ir tenkinimo ir pateikia juos Savivaldybės administracijos Interesantų priimamajame „Vienas langelis“;
pagal savo kompetenciją konsultuoja Seniūnijos gyventojus socialinės paramos klausimais;
lanko asmenis, kuriems nustatyta globa (rūpyba), kontroliuoja, ar globėjai (rūpintojai) tinkamai atlieka savo pareigas;
tvarko dokumentus ir organizuoja asmenų, kuriems reikalingos socialinės globos paslaugos, apgyvendinimą socialinės paskirties įstaigose;
kuria Seniūnijai reikalingą duomenų bazę, rūpinasi jos tobulinimu;
dalyvauja Socialinės paramos teikimo Seniūnijoje komisijos darbe;
teikia informaciją ir dalyvauja atvejo valdybos posėdžiuose, kuriuos organizuoja Akmenės rajono paramos šeimai centras;
ruošia dokumentus dėl antrojo laipsnio valstybinių pensijų motinoms, pagimdžiusioms, išauginusioms ir išauklėjusioms penkis ir daugiau vaikų;
prireikus lydi vienišus ir rizikos grupės asmenis į gydymo įstaigas;
pavaduoja Seniūnijos darbuotoją, kuris atlieka gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos tvarkymo funkciją, jo atostogų metu susirgus ar kitais atvejais, kai jis negali vykdyti savo pareigų, atlikdamas už jį minėtą funkciją;