PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2022 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. A-179
BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ CENTRALIZUOTOS APSKAITOS SKYRIAUS BUHALTERIJOS TARNAUTOJO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖS CHARAKTERSITIKA
1. Biudžetinių įstaigų centralizuotos apskaitos skyriaus (toliau – Skyrius) buhalterijos tarnautojo pareigybė yra priskiriama specialistų pareigybės grupei.
2. Pareigybės lygis – B.
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ CENTRALIZUOTOS APSKAITOS SKYRIAUS BUHALTERIJOS TARNAUTOJO PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
3. Skyriaus buhalterijos tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
3.1. turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą įgytą iki 2009 m. ar specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų socialinių mokslų studijų srities vadybos ir verslo administravimo krypties (buhalterio arba finansininko profesinė kvalifikacija) arba ekonomikos mokslų studijų krypties (ekonomisto profesinė kvalifikacija);
3.2. būti susipažinęs ir savo darbe vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Viešojo administravimo, Biudžeto sandaros, Finansinės apskaitos ir kitas įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais biudžetinių įstaigų biudžeto sudarymą ir vykdymą, viešojo sektoriaus finansinės apskaitos bei atskaitomybės sudarymą, veiklos strateginį planavimą, finansinių ūkinių operacijų teisėtumą, taip pat rajono Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus bei biudžetinės įstaigos vadovų įsakymais, susijusiais su atliekamu darbu, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Skyriaus veiklos nuostatais ir šiuo pareigybės aprašymu;
3.3. išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, žinoti teisės aktų rengimo tvarką, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
3.4. mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, teikti informaciją išvadoms rengti;
3.5. savarankiškai planuoti ir organizuoti savo veiklą, dirbti komandoje, kelti savo kvalifikaciją;
3.6. turėti kompiuterinio raštingumo įgūdžių ir žinių, mokėti dirbti kompiuteriu MS Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis, mokėti naudotis šiuolaikinėmis technologijomis;
3.7. žinoti darbuotojų saugos, priešgaisrinės saugos, elektrosaugos dirbant kompiuteriu reikalavimus, laikytis įstaigos vidaus tvarkos.
III SKYRIUS
BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ CENTRALIZUOTOS APSKAITOS SKYRIAUS BUHALTERIJOS TARNAUTOJO PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
4. Šias pareigas einantis Skyriaus buhalterijos tarnautojas vykdo šias funkcijas:
4.1. pagal savo kompetenciją siekia, kad būtų užtikrintas Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus, biudžetinės įstaigos (toliau – BĮ) vadovų įsakymų įgyvendinimas;
4.2. pagal kompetenciją teikia atsakingiems specialistams informaciją, reikalingą Savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus ir BĮ vadovų įsakymų projektams rengti;
4.3. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant BĮ strateginius ir metinius veiklos planus;
4.4. tvarko lėšų už vaikų išlaikymą ikimokyklinio ugdymo įstaigose apskaitą:
4.4.1. atspausdina iš sistemos „Mūsų darželis“ (elektroninis dienynas) vaikų lankomumo žiniaraščius ir suveda duomenis į Finansų valdymo ir apskaitos informacinės sistemos „Biudžetas VS“ modulį „Tėvų įnašai“, suderina su atsakingais asmenimis, kontroliuoja įrašų teisingumą;
4.4.2. formuoja ir siunčia tėvų nurodytais elektroninio pašto adresais elektroninius mokėjimo kvitus už vaiko lankomumą ir maitinimą;
4.4.3. veda tėvų įnašų priskaitymo ir apmokėjimo apskaitą;
4.4.4. tėvų įnašus pagal patvirtintą tvarką išskiria į gamybos išlaidas ir BĮ pajamas, užregistruoja sumas apskaitos registruose;
4.4.5. kontroliuoja tėvų įnašų įsiskolinimus ir praneša BĮ vadovui dėl įspėjimo apie apmokėjimo terminus tėvams pateikimo;
4.4.6. socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) kontroliuoja socialiai remtinų šeimų pajamų pasikeitimą, apskaičiuoja kompensacijos už vaiko lankomumą dydį;
4.4.7. formuoja ir sutikrina tėvų įnašų ataskaitas;
4.5. vykdo einamąją finansų kontrolę;
4.6. kaupia, sistemina, analizuoja ir rengia įvairią informaciją pagal apskaitos duomenis;
4.7. pagal reikalavimus tvarko rengiamus dokumentus, registruoja juos dokumentų valdymo sistemoje ir nustatyta tvarka perduoda į Savivaldybės administracijos archyvą;
4.8. saugo BĮ apskaitos dokumentus, apskaitos registrus Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka;
4.9. dalyvauja nagrinėjant piliečių ir kitų asmenų prašymus, pareiškimus, pasiūlymus ir skundus savo veiklos srities klausimais, rengia atsakymų projektus tam, kad būtų suteikta informacija pagal kompetenciją;
4.10. dalyvauja BĮ ir Administracijos direktoriaus įsakymu sudarytų komisijų, darbo grupių darbe ir atlieka jų pavestas užduotis, kad būtų įgyvendinti šioms komisijoms ar darbo grupėms suformuoti uždaviniai;
4.11. vykdo Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais pavestas funkcijas bei kitus Administracijos direktoriaus, Skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal savo kompetenciją;
4.12. tvirtina jam priskirtos srities dokumentų kopijas;
4.13. pagal poreikį konsultuoja kitos BĮ apskaitą tvarkantį buhalterį lėšų už vaikų išlaikymą apskaitos klausimais;
4.14. BĮ buhalterio, kuris tvarko kitos BĮ lėšų už vaikų išlaikymą apskaitą, nebuvimo darbe laikotarpiu (atostogų, nedarbingumo, komandiruočių ir kt. metu) atlieka lėšų už vaikų išlaikymą apskaitos funkcijas.