Aliona Ratkevičienė

Vyriausiasis specialistas

                                                                                                          PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A-372

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

                                                                                                            I SKYRIUS

PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

  1. Pareigybės lygmuo – vyriausiasis specialistas (IX lygmuo).
  2. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas tiesiogiai pavaldus skyriaus vedėjui.

                                                                                                            II SKYRIUS

VEIKLOS SRITIS

  1. Pagrindinė veiklos sritis:

3.1. finansų valdymas.

  1. Papildoma (-os) veiklos sritis (-ys):

4.1. stebėsena ir analizė;

4.2. sprendimų įgyvendinimas.

                                                                                                            III SKYRIUS

PAREIGYBĖS SPECIALIZACIJA

  1. Pagrindinės veiklos srities specializacija:

5.1. Finansų valdymas ir buhalterinė apskaita.

  1. Papildomos (-ų) veiklos srities (-čių) specializacija:

6.1. planuojamų ir skirtų asignavimų iš valstybės ar savivaldybės biudžeto stebėsena ir analizė;

6.2. planuojamų ir skirtų asignavimų iš valstybės ar savivaldybės biudžeto teisės aktų, sprendimų įgyvendinimas.

IV SKYRIUS

FUNKCIJOS

  1. Atlieka išankstinę, einamąją ir paskesnę finansų kontrolę arba prireikus koordinuoja išankstinės, einamosios ir paskesnės finansų kontrolės atlikimą.
  2. Konsultuoja priskirtos srities klausimais.
  3. Registruoja apskaitos registruose ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių duomenis arba prireikus koordinuoja ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių duomenų registravimą apskaitos registruose.
  4. Apdoroja su finansų valdymu susijusią informaciją arba prireikus koordinuoja su finansų valdymu susijusios informacijos apdorojimą.
  5. Rengia ir teikia informaciją su finansų valdymu susijusiais sudėtingais klausimais arba prireikus koordinuoja informacijos su finansų valdymu susijusiais sudėtingais klausimais rengimą ir teikimą.
  6. Rengia ir teikia pasiūlymus su finansų valdymu susijusiais klausimais.
  7. Rengia su finansų valdymu susijusius dokumentus arba prireikus koordinuoja su finansų valdymu susijusių dokumentų rengimą.
  8. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl finansų valdymo arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl finansų valdymo rengimą.
  9. Sudaro finansinės atskaitomybės ataskaitas arba prireikus koordinuoja finansinės atskaitomybės ataskaitų sudarymą.
  10. Vykdo mokėjimo procedūras arba, prireikus koordinuoja mokėjimo procedūrų vykdymą.
  11. Atlieka skaičiavimus ir prognozavimą arba prireikus koordinuoja skaičiavimų ir prognozavimų atlikimą.
  12. Rengia ataskaitas, išvadas ir kitus dokumentus arba prireikus koordinuoja ataskaitų, išvadų ir kitų dokumentų rengimą.
  13. Rengia ir teikia informaciją su stebėsena ir (ar) analize susijusiais sudėtingais klausimais arba prireikus koordinuoja informacijos su stebėsena ir (ar) analize susijusiais sudėtingais klausimais rengimą ir teikimą.
  14. Apdoroja su sprendimų įgyvendinimu susijusią informaciją arba prireikus koordinuoja su sprendimų įgyvendinimu susijusios informacijos apdorojimą.
  15. Nagrinėja prašymus ir kitus dokumentus sudėtingais klausimais dėl sprendimų įgyvendinimo veiklų vykdymo, rengia sprendimus ir atsakymus arba prireikus koordinuoja prašymų ir kitų dokumentų sudėtingais klausimais dėl sprendimų įgyvendinimo veiklų vykdymo nagrinėjimą arba prireikus koordinuoja sprendimų ir atsakymų rengimą.
  16. Rengia ir teikia informaciją su sprendimų įgyvendinimu susijusiais sudėtingais klausimais arba prireikus koordinuoja informacijos su sprendimų įgyvendinimu susijusiais sudėtingais klausimais rengimą ir teikimą.
  17. Rengia teisės aktų projektus ir kitus susijusius dokumentus dėl sprendimų įgyvendinimo arba prireikus koordinuoja teisės aktų projektų ir kitų susijusių dokumentų dėl sprendimų įgyvendinimo rengimą.
  1. Tvarko Socialinės apsaugos plėtojimo, skurdo bei socialinės atskirties mažinimo bei sveikatos programai iš Savivaldybės iždo gautų biudžeto lėšų ir iš išorės subjekto gautų valstybės biudžeto lėšų būsto pritaikymui neįgaliesiems apskaitą.
  2. Tvarko, sistemina, kontroliuoja pajamų iš netesybų apskaitą.
  3. Tvarko projektų, finansuojamų iš Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų, valstybės ir savivaldybės biudžetų ir kitų lėšų apskaitą.
  4. Pagal kompetenciją teikia, pildo, sistemina ir derina informaciją VSAKIS, valstybės ir savivaldybės administruojamose informacinėse sistemose.
  5. Rengia Europos Sąjungos, valstybės, savivaldybės ir kitų planuojamų lėšų ir skirtų asignavimų programos sąmatas su priedais.
  6. Tvirtina dokumentų kopijas.
  1. Vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    V SKYRIUS

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI

  1. Išsilavinimo ir darbo patirties reikalavimai:

31.1. išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;

31.2. studijų kryptis – finansai (arba);

31.3. studijų kryptis – apskaita (arba);

31.4. studijų kryptis – ekonomika (arba);

arba:

31.5. išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;

31.6. darbo patirtis – buhalterinės apskaitos srities patirtis;

31.7. darbo patirties trukmė – ne mažiau kaip 1 metai;

arba:

31.8. išsilavinimas – aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija;

31.9. darbo patirtis – finansų srities patirtis;

31.10. darbo patirties trukmė – ne mažiau kaip 1 metai.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    VI SKYRIUS

KOMPETENCIJOS

  1. Bendrosios kompetencijos ir jų pakankami lygiai:

32.1. komunikacija – 3;

32.2. analizė ir pagrindimas – 4;

32.3. patikimumas ir atsakingumas – 3;

32.4. organizuotumas – 3;

32.5. vertės visuomenei kūrimas – 3.

  1. Specifinės kompetencijos ir jų pakankami lygiai:

33.1. informacijos valdymas – 3.

  1. Profesinės kompetencijos ir jų pakankami lygiai:

34.1. finansų valdymas ir apskaita – 3;

34.2. informacinių technologijų valdymas – 3.