Eugenija Norkuvienė

Socialinių išmokų specialistas

PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2018 m. gruodžio  31  d. įsakymu Nr. A-723

SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS  PINIGINĖS PARAMOS POSKYRIO SOCIALINIŲ IŠMOKŲ SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

I SKYRIUS
PAREIGYBĖ

  1. Socialinės paramos skyriaus Piniginės paramos poskyrio (toliau – Poskyrio) socialinių išmokų specialisto pareigybė yra priskiriama specialistų pareigybės grupei.
  2. Pareigybės lygis – B.

II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

  1.   Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:

3.1. turėti socialinių mokslų studijų krypties ne žemesnį kaip aukštesnįjį  išsilavinimą, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų;

3.2. būti susipažinęs ir vadovautis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinę paramą, piniginės ir nepiniginės socialinės paramos teikimo tvarką, reikalingais priskirtoms funkcijoms vykdyti, taip pat Savivaldybės tarybos sprendimais, Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo įsakymais, Administracijos nuostatais,  Vidaus tvarkos taisyklėmis, Socialinės paramos skyriaus bei Poskyrio nuostatais ir jais vadovautis;

3.3. žinoti raštvedybos taisykles, dokumentų rengimo, jų apskaitos pagrindus;

3.4. mokėti dirbti kompiuteriu (Microsoft Office programomis) bei „Parama“  ir socialinės paramos informacine sistema (toliau – SPIS);

3.5. mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą, kaupti, sisteminti, analizuoti ir  apibendrinti informaciją bei rengti išvadas;

3.6. gebėti susikaupti, logiškai mąstyti;

3.7. mokėti priimti lankytojus, vesti dalykinį pokalbį, būti komunikabilaus būdo;

3.8. nuolat kelti savo kvalifikaciją, domėtis informacinių technologijų naujovėmis ir jas pritaikyti darbe, laikytis vidaus tvarkos taisyklių;

3.9. žinoti saugos darbe, priešgaisrinės saugos, elektrosaugos dirbant kompiuteriu reikalavimus.

III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

  1.      Poskyrio socialinių išmokų specialistas, vykdydamas jam pavestas funkcijas:

4.1. siekia užtikrinti teisės aktų sklaidą, konsultuoja gyventojus, įmones, įstaigas ir organizacijas socialinių išmokų ir kompensacijų gavimo klausimais;

4.2. priima iš Savivaldybės gyventojų dokumentus socialinėms išmokoms, vaiko išmokoms, šalpos išmokoms, kompensacijoms už gyvenamųjų patalpų apšildymą, šaltą ir karštą vandenį, mokinio paramai ir kt. gauti;

4.3. Savivaldybės gyventojų prašymus ir pateiktus dokumentus dėl socialinių išmokų, vaiko išmokų, šalpos išmokų ir  tikslinių kompensacijų, paramos mokiniams ir kompensacijų skyrimo registruoja kompiuterinėje programoje „Parama“ ir SPIS, dirba kompiuteriu su šiomis programomis;

4.4. siekia nustatyti gyventojų, kurie kreipėsi dėl socialinės paramos, turtą, jų užimtumą ir gaunamas pajamas, renka informaciją iš valstybės įmonės Registrų centro, valstybės įmonės „Regitra“, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, Užimtumo tarnybos, Nacionalinio mokėjimo agentūros ir kt.;

4.5. ruošia pažymas apie šeimos ar vieno gyvenančio asmens pajamas būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui kompensacijoms skaičiuoti;

4.6. ruošia pažymas gyventojams dėl šeimos ar vieno gyvenančio asmens teisės į būsto šildymo išlaidų kompensaciją apmokant kreditą ir palūkanas renovuojamiems namams;

4.7. tvarko socialinių pašalpų dokumentaciją;

4.8. formuoja bylas pagal patvirtintą dokumentacijos planą, užtikrina jų saugumą ir iki nustatyto termino atiduoda saugoti į archyvą, tvarko dokumentus vadovaudamasis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis;

4.9. teikia pasiūlymus Poskyrio vedėjui dėl klientų aptarnavimo;

4.10. vykdydamas socialinių išmokų  specialisto pareigas gali vykti automobiliu po rajono teritoriją ir už jo ribų;

4.11. pagal pareigybei priskirtą kompetenciją vykdo kitus Administracijos direktoriaus, Poskyrio vedėjo pavestus darbus, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams.