PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2018 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A-715
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS PASLAUGŲ POSKYRIO SOCIALINIO DARBUOTOJO KONSULTANTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
3.1. turėti ne žemesnį kaip socialinių mokslų studijų krypties aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu;
3.2. būti susipažinęs ir vadovautis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinę paramą, piniginės ir nepiniginės socialinės paramos teikimo tvarką, reikalingais priskirtoms funkcijoms vykdyti, taip pat Savivaldybės tarybos sprendimais, Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo įsakymais, Administracijos nuostatais, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Socialinės paramos skyriaus bei Poskyrio nuostatais ir jais vadovautis;
3.3. žinoti raštvedybos taisykles, dokumentų rengimo, jų apskaitos pagrindus;
3.4. mokėti dirbti kompiuteriu (Microsoft Office programomis) bei „Parama“ ir socialinės paramos informacine sistema (toliau – SPIS);
3.5. mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą, kaupti, sisteminti, analizuoti ir apibendrinti informaciją bei rengti išvadas;
3.6. gebėti susikaupti, logiškai mąstyti;
3.7. mokėti priimti lankytojus, vesti dalykinį pokalbį, būti komunikabilaus būdo;
3.8. nuolat kelti savo kvalifikaciją, domėtis informacinių technologijų naujovėmis ir jas pritaikyti darbe, laikytis vidaus tvarkos taisyklių;
3.9. žinoti saugos darbe, priešgaisrinės saugos, elektrosaugos dirbant kompiuteriu reikalavimus.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
4.1. siekia užtikrinti teisės aktų sklaidą, konsultuoja gyventojus, įstaigas ir organizacijas socialinių paslaugų teikimo klausimais;
4.2. teikia metodinę pagalbą Akmenės rajono paramos šeimai centro socialiniams darbuotojams, teikiantiems socialinės priežiūros paslaugas socialinę riziką patiriančioms šeimoms, organizuoja pasitarimus pagal savo kompetenciją;
4.3. bendradarbiauja su neįgaliųjų socialinės integracijos srityje veikiančiomis organizacijomis, kurios teikia nuolatines, periodinio pobūdžio paslaugas ir vykdo veiklas, skirtas Savivaldybėje gyvenantiems neįgaliesiems integruotis į visuomenę, teikia organizacijoms, rengiančioms socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų paraiškas, metodinę pagalbą;
4.4. kontroliuoja finansuojamų socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų įgyvendinimą, teikia ataskaitas apie projektų veiklų vykdymą, pasiektus rezultatus, raštu teikia siūlymus nutraukti tolimesnį projekto finansavimą, nustačius pažeidimus;
4.5. koordinuoja kitų socialinės srities programų įgyvendinimą;
4.6. dirba su SPIS: keičia socialinių paslaugų parametrus klasifikatoriuose, uždaro paslaugų mėnesio periodą, atlieka kitas funkcijas;
4.7. bendradarbiauja su seniūnijų socialinio darbo organizatoriais, rengia dokumentus dėl Lietuvos Respublikos antrojo laipsnio valstybinės pensijos skyrimo daugiavaikėms motinoms, pagal teisės aktuose nustatytą tvarką teikia dokumentus pensiją skiriančiai institucijai;
4.8. renka, sistemina, analizuoja funkcijoms vykdyti reikalingą informaciją iš Savivaldybės administracijos padalinių, seniūnijų, Savivaldybės įstaigų, nevyriausybinių organizacijų ir kt.;
4.9. pagal kompetenciją teikia projekto partneriams dėl paramos maisto produktais labiausiai skurstantiems asmenims įgyvendinimo reikiamą informaciją ir konsultacijas, rengia ataskaitas ir kitus dokumentus apie projektų įgyvendinimą;
4.10. formuoja bylas pagal patvirtintą dokumentacijos planą, užtikriną jų saugumą ir iki nustatyto termino atiduoda saugoti į archyvą, tvarko dokumentus vadovaudamasis Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis;
4.11. rengia dokumentų ir ataskaitų projektus ir teikia Poskyrio vedėjui;
4.12. dalyvauja rengiant socialinių paslaugų plėtros programų projektus, socialinių paslaugų plano rengime, pagal kompetenciją kontroliuoja patvirtintų programų įgyvendinimą;
4.13. analizuoja socialinių paslaugų būklę ir kaitą, vertina ir prognozuoja paslaugų poreikį;
4.14. organizuoja ir koordinuoja kuruojamos srities programų ir (arba) priemonių projektus ir jų įgyvendinimą;
4.15. dalyvauja pagal kompetenciją komisijų ir darbo grupių veikloje;
4.16. pagal kompetenciją teikia informaciją ir ataskaitas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Savivaldybės administracijos direktoriui, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui, Socialinės paramos skyriaus ir Poskyrio vedėjui ir kt.;
4.17. teikia pasiūlymus Poskyrio vedėjui dėl klientų aptarnavimo, socialinių paslaugų kokybės gerinimo ir socialinių paslaugų plėtros;
4.18. skelbia Savivaldybės interneto svetainėje informaciją aktualiais klausimais pagal savo kompetenciją;
4.19. pagal pareigybei priskirtą kompetenciją vykdo įstatymais ir kitais teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo įsakymais pavestas funkcijas bei kitas Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo, Poskyrio vedėjo pavestas užduotis, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams;
4.20. vykdydamas socialinio darbuotojo konsultanto pareigas gali vykti automobiliu po rajono teritoriją ir už jo ribų.